torstai 8. elokuuta 2013

Espoon keskuksen ympäristöä valokuvina

Viime kesänä tulin vaimoni pyynnöstä ottaneeksi runsaasti matkakuvia hänelle joululahjaksi hankkimallani järjestelmäkameralla. Silloin minulle opetettiin perusasiat kuten muotokuvan asettelu ja häiritsevien ylimääräisten yksityiskohtien jättäminen kuvan ulkopuolelle. Tänä kesänä sain isältäni pari hänen vanhaa objektiiviaan sekä syntymäpäivälahjaksi jalustan ja olenkin pitänyt kameraa mukana kävelylenkeilläni. Samalla olen opetellut kuvaamiseen tekniikkaa ja harjoittanut silmääni. Netistä olen lukenut aiheeseen liittyviä artikkeleita ja iltaisin tutkinut kuvankäsittelyohjelmien loputtomia mahdollisuuksia. Kuten aina alussa, olen oppinut paljon uutta lyhyessä ajassa ja saavuttanut tason, jolla saan ainakin otokset staattisista kohteista onnistumaan melkein haluamallani tavalla kun on aikaa hakea oikeat asetukset. Kokosin alle kokoelman maisemia Espoon keskuksen ympäristöstä. Suuremman version saa auki klikkaamalla kuvaa.


Espoon keskus - tuo toiseksi viimeinen korpimaa


Blade runner lite


Markkinapaikan välittömässä läheisyydessä 


 Sade ja valo jäljitelmät


Viimeiset valonsäteet


 Iso ISO-pointillismi


 Voi kuinka pieninä fotoneina onkaan mun valoni maailmalla


Sinipunataivas


 Tulkoon valkeus


 Unten rajamailla


 Käytävä Guggenheimiin


Kehittynyttä kauneutta kehitettynä


Aarre metsässä


 Joyce Kilmerin puut


Kaikki on valaistuksessa


 Kyläsiluetti


Projektion projektio


Narniaan kameran kanssa


 Kadunkatselija


Valkotasapainottelua mielessä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti